ISLAMABAD: Details of the sum of Rs 62.80 million incurred on the media publicity of former chairman PTV Atta Ul Haq Qasmi TV Program “ Khoye Hua ke justju” have come to open.

Atta Ul Haq Qasmi had spent a sum of 62.8 million in connection with publicity of his picture in the media. The details in this regard have been filed in Supreme Court (SC).

The documents available with ONLINE have disclosed that a sum of Rs 27.2 million was paid to the daily Jang and Daily News for personal publicity of Atta ul Haq Qasmi.

The daily Khabrain published advertisement valuing Rs 7.28 million, Daily Times Rs 4.13 million, Pakistan Observer Rs 3.74 million, Daily Pakistan Rs 2.6 million, Daily Insaf Rs 4.14 million, Daily Naye Bat Rs 6.16 million, Daily Jehan-e- Pakistan Rs 4.4 million and Daily Metrowatch Rs 2.6 million.

The salient features of these advertisements were that large picture of Atta Ul Qasmi has published prominently side by side the host lady of the program.

Information secretary has admitted in unequivocal terms that despite the publication of advertisement worth Rs 62 million the income of PTV remained next to nil out of this program. These national funds were spent on personal publicity.

The documents revealed that 90 percent of total advertisement budget of PTV was spent on the publicity carrying a picture of Atta ul Haq Qasmi during the two years.

While 4.7 percent of total budget under the head of advertisements was spent on other programs and 5.5 percent budget was incurred on PTV tender notices.

Atta Ul Qasmi is known as a prominent columnist, drama writer and writer and his tit bits are also liked by the people. Nawaz Sharif had assigned the chairmanship of PTV to Qasmi due to his savoury titbits and the disastrous end of this institution is now before the nation.

The Morning Mail tried to contact Atta ul Haq Qasmi to ascertain his stance but he was not agreed to give any reply.

As per documents, the daily Dawn, Nawa-e-Waqt, Express, Jinnah and Nation had refused to become part of Qasmi publicity campaign and they had not published even a single advertisement.